Game of quiz

Het is een veelal speelse manier om de doelgroep niet alleen kennis te laten testen maar juist ook kennis op te laten doen. Van eenvoudig te realiseren testjes tot games.

Game of quiz

Het is een veelal speelse manier om de doelgroep niet alleen kennis te laten testen maar juist ook kennis op te laten doen. Van eenvoudig te realiseren testjes tot games.

Stimulans voor de hersenen

Wie vult er niet zo nu en dan een testje in om te zien hoe hij/zij scoort? Een quiz is een leuke en speelse manier om nieuwe onderwerpen te leren of bestaande kennis te vergroten. Een simpele quiz is al een stimulans voor ons brein. Een game gaat vaak net dat stapje verder qua interactie en design.

Quizzen en games (en de score ervan) worden vaak gedeeld via sociale media. Een mooie manier om je doelgroep te betrekken bij een specifiek onderwerp.

Er zijn allerlei online tools op de markt om eenvoudig een eigen quiz op te zetten en te verspreiden onder uw doelgroep. Een game vergt weer een andere vaak uitgebreidere aanpak.

Voor wie wat inspiratie nodig heeft: kijk bijvoorbeeld eens naar de Network and Information Security quiz van ENISA. Of de quizjes van Veiliginternetten.nl.

Maar een fysiek bordspel kan natuurlijk ook! Hoe leuk is tijdens een spelletje van alles te weten te komen over cybercrime. Het Bijvoorbeeld via het bordspel Spion op je pad, een serious boardgame over informatiebeveiliging gespeeld binnen de overheid.