NVZ: “We willen dat alle medewerkers zich aangesproken voelen met onze campagne.”

De NVZ heeft in haar interne campagne ‘Zeker’ het thema superhelden centraal gesteld

De Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen (NVZ) heeft in haar interne campagne ‘Zeker’ het thema superhelden centraal gesteld. Zo houden zij artsen, verzorgers en ondersteunend personeel ‘cyber aware’. Arianne Hulshof van de NVZ vertelt: “We hebben een website ontwikkeld met drie soorten helden. Bij deze website hoorde ook een quiz en als onderdeel van de campagne hebben we ook een phishingcampagne uitgevoerd.” Spelelementen werken goed volgens Arianne: “Ons kwartetspel hebben we zorgproof gemaakt. We hebben er bewust voor gekozen dat de medewerker en de arts zich aangesproken voelen dankzij het soort vragen die we stellen.”

Hoe de Zeker campagne er precies uitziet vertelt Arianne in het filmpje.

Meld jouw activiteit(en) aan!
Oktober is de European Cyber Security Month. Alert Online en haar partners grijpen deze maand aan om meer aandacht te vragen voor cybersecurity. Inspireert bovenstaand voorbeeld je? Bedenk dan een activiteit voor jouw organisatie en meld hem snel aan bij het activatieteam van Alert Online. Jouw activiteit wordt dan geplaatst in de agenda en zo inspireren we elkaar!