HackShield winnaar Human Factor in Security Award 2019

Donderdagavond 17 oktober 2019 heeft HackShield de Human Factor in Security Award gewonnen. Deze award is een initiatief van Security Awareness NL.

HackShield winnaar Human Factor in Security Award 2019

Donderdagavond 17 oktober 2019 heeft HackShield de Human Factor in Security Award gewonnen. Deze award is een initiatief van Security Awareness NL. HackShield won de award met haar inzending Future Cyber Heroes. De jury vond de inzending: ‘Erg creatief en goed in elkaar gezet’. Daarnaast spraken de maatschappelijke doelstelling en de aansluiting bij de belevingswereld van kinderen als doelgroep aan.

Hackshield nam het in de finaleronde op tegen De Volksbank met haar ‘Awareness 2.0’-programma en het programma ‘In de voetsporen van de cybercrimineel’ van de Haagse Hogeschool. De Volksbank eindigde als tweede, Haagse Hogeschool werd derde.

Finaleronde

De finaleronde en awarduitreiking vonden plaats tijdens de derde seminar van het jaar van Security Awareness NL over het thema ‘Meten, Weten en Verbeteren’. Tijdens de seminar presenteerde Richard Verbrugge, werkzaam bij CISO Awareness ABN Amro, over het koppelen van diverse systemen en het gebruiken van deze metrics voor awareness-activiteiten. Rick van der Kleij, werkzaam bij TNO en de Haagse Hogeschool, sprak over het onderzoek naar cybersecure behaviour bij financiële instellingen. Bij eerdere seminars dit jaar waren sprekers van KPMG, Erasmus Universiteit, Awareways, ABN Amro, CPI en Booking.com actief.

Na de sprekers konden de finalisten voor de award hun inzending pitchen en was er ruimte voor vragen van de jury en het publiek. De juryscore en de publieksstemming bepaalden de eindscore met HackShield als winnaar.

Inzendingen

In totaal waren er 16 inzendingen voor de award. ABN Amro met ‘GreenLight’, BeveiligMij.nl met ‘Security Awareness Nulmeting’, bol.com met ‘Security Fundamentals – What the hack?’, CIP-overheid met ‘Crisisgame’, Cybersafety4U met ‘Cybersafari in de Informatiejungle’, De Volksbank met ‘Awareness 2.0’, Escape room Designer met ‘Escape Room Cyber Security’, ‘Haagse Hogeschool met ‘In de voetsporen van de cybercrimineel’, ‘HackShield met ‘HackShield Future Cyber Heroes’, Ipse de Bruggen met ‘Break-In Room’, ‘KPN met ‘Kids Cyber Day’, KwadrantGroep met ‘Toolkit AVG’, MG Books Media met ‘Cyberquiz voor MKB’, NDC mediagroep met ‘Campagne huisregels NDC’, Privacy1 met ‘Hack the Room!’ en Securitas met ‘Het Nieuwe Beveiligen’.

Security Awareness NL

Security Awareness NL biedt een netwerkgroep en beroepsplatform voor inmiddels ruim 800 leden met het doel om security awareness in Nederland verder te ontwikkelen en elkaar daarbij te versterken. Kennis en ervaringen over security awareness en gedragsbeïnvloeding worden met elkaar gedeeld, online via de LinkedIn groep ‘Security Awareness NL’ en offline via seminars, debatavonden en ronde tafelgesprekken. Eerdere activiteiten waren bijvoorbeeld een seminar over security awareness en gaming, een debatavond met expertpanel over de stand van het vakgebied en het ontwikkelen van een manifest.

IMG_8679.jpg